Vakantieparken

Roompot Vakanties

Roompot Vakanties is een leidende aanbieder van vakantieparken en actief in het management en de exploitatie van bungalowparken en campings. Roompot Vakanties biedt haar trouwe gasten aantrekkelijke vakantiebestemmingen in Nederland en Duitsland, zowel aan de kust als in het bos.

Voor Roompot Vakanties heeft de Beekman Group kleding ontworpen voor negen verschillende afdelingen, waaronder horeca, receptie en supermarkt. De grote uitdaging voor de Beekman Group lag in het creëren van een eenheid in de uitstraling binnen de outfits voor de negen verschillende afdelingen, die elk hun eigen specifieke wensen en kenmerken bevatten.De Beekman Group ontwikkelt altijd een stijlgids waardoor de medewerkers advies krijgen hoe ze de kleding op verschillende manieren passend bij hun stijl kunnen dragen.

De focus van de kleding ligt op comfort met een fashionable uitstraling in de kleuren rood, wit en blauw. “Tijdens het ontwerpproces vroeg ik mij af: wat draag ik thuis als er visite komt. Dit was een belangrijke gedachte tijdens de ontwikkeling van de kleding”, aldus Dyanne Beekman. Opvallend is dat er veel denim is gebruikt. “Denim is comfortabel en kan het tegen een stootje. Het gaat erom dat de medewerker met trots werkt en zich thuis voelt in zijn of haar outfit.”

Unique Selling Points

Corporate vs individu: Het design wordt gemaakt in combinatie met de brand values van het bedrijf, waarbij identiteit van het individu centraal staat. Het is belangrijk dat de kleding die de medewerkers dragen het bedrijf een gezicht geeft. Corporate Fashion als communicatiemiddel. Representatieve bedrijfskleding waarbij de identiteit van het bedrijf centraal staat. Kleding is hiervoor bij uitstek het promotiemiddel omdat het zorgt voor een goede branding en herkenbaarheid bij het publiek.

Focus op fitting: Naast het uitstralen van de corporate identity is voor het individu de pasvorm en de functionaliteit erg belangrijk. De kleding moet lekker zitten waardoor men zich makkelijk kan bewegen en zich prettig voelt. Doordat wij in onze eigen collecties kleding ontwerpen voor zowel de reguliere als de grotere pasvormen, kennen wij de gradings van maat 34 t/m 58 of anders gezegd XS t/m XXXXXL. De kunst zit hem erin dat voor iedere maat de gelijke uitstraling wordt behouden.

‘User generated’ content: Dit is altijd in samenspraak met medewerkers. Op deze manier wordt er draagvlak gecreëerd, wat motiverend voor de medewerkers werkt. Middelen hiervoor zijn gesprekken met de medewerkers, draagproeven en gebruik van collega’s in de fotoshoot van de stijlgids. Ook moet de kleding voldoen aan eisen die het specifieke beroep en de daaraan verbonden werkzaamheden vragen. De trends en innovaties op het gebied van actuele producten en diensten van de desbetreffende beroepsgroep worden dan ook direct meegenomen in de ontwikkeling van de kleding.

Kleine verandering, groot effect: De kleding wordt ontworpen vanuit het idee dat het met een kleine aanpassing kan worden veranderd waardoor de kleding vernieuwend blijft zonder dat de kosten hiervan op termijn hoeven te stijgen.

Wasbaarheid: In het ontwerp wordt altijd rekening gehouden met de wasbaarheid van het product. Het wassen van de kleding uitbesteden is een kostbare activiteit, daarom is de kwaliteit van de stoffen zo gekozen de medewerkers het zelf thuis kunnen wassen.

Duurzaamheid in ontwerp: Naast de duurzaamheid van de kwaliteit van het product, wordt de kleding zo ontworpen dat het lang mee kan gaan in het huidige modebeeld. Bij het ontwerpen van de kleding worden de trends uit het reguliere modebeeld door vertaald naar de ‘corporate casual’ kleding. Toch is de kleding niet trendgevoelig, waardoor de ontwerpen vele jaren meekunnen. Niet alleen de kleuren en het gebruik van stoffen wordt op het modebeeld afgestemd maar ook in de pasvorm van de kleding is dit te zien.

Collage Roompot Vakanties

Bewaren

Bewaren