Zomer-update: mogelijk iets langere levertijd Lees meer

Jouw gids voor een stijlvol leven

Ontvang de beste inspiratie voor je garderobe en ontdek onze tips en vondsten op het gebied van Beauty, Interior en Travel.

Winkelmand
Producten 0
Gelukt! Het product zit in je winkelmand.
Menu

What's on your mind

Shop

Shops

Fashion shop

Categorieën

Zoeken
Inloggen of registreren

Als je een account aanmaakt, ga je akkoord met onze voorwaarden. Lees in onze privacyverklaring hoe we met je gegevens omgaan.

Inloggen
Registreren

Als je een account aanmaakt, ga je akkoord met onze voorwaarden. Lees in onze privacyverklaring hoe we met je gegevens omgaan.

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten? Voer je e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Nieuw wachwoord

Er is een e-mail verstuurd met instructies voor het instellen van een nieuw wachtwoord.

Brand love

Mercedes: mijn verhaal van droom naar realiteit

Mijn mama was een automeisje. Ik ben een automeisje. En mijn zusje ook. Oh, wat houden wij van auto’s. Waarom? Geen idee. Ik weet wel dat mijn opa (de vader van mijn moeder) als eerste in de straat een auto had. Het is een soort status en tegelijk comfort. 

24 juli 2025

Ik was een jaar of negen en zat op de achterbank in de auto van mijn vriendinnetje haar vader, het was een Mercedes 250 SE. Zo’n klassieke, met een mascotte als trofee op de motorkap en een brede leren achterbank.  Wanneer we een bocht doorgingen, voelde het alsof de auto danste. Ik weet nog dat ik dacht: zo’n auto wil ik later ook. Stoer, degelijk én stijlvol.

Erger nog toen ik een jaar of twintig was en ik in mijn zelf verdiende Fiat Uno reed. Nog geen geld voor een Mercedes. Reed ik eerst langs mijn ouders voordat ik naar mijn vriendje ging om met mijn moeder haar auto te kunnen gaan.

Is het de Duitse degelijkheid, het design, of de status waar ik voor viel? Waarschijnlijk van alles een beetje. Maar vooral het gevoel dat het me gaf.

Het imago van Mercedes-Benz wordt gekenmerkt door een combinatie van luxe, technologie, en prestaties. Jaren geleden zag ik een zwart-witadvertentie van Mercedes met een stylish verantwoorde man en een degelijke Mercedes. Op dat moment besefte ik: authenticiteit en innovatie, met de juiste uitstraling, maken het verschil. Voor de korte, midden én lange termijn van een merk. Natuurlijk wel gepaard met kwaliteit.

Mijn moeder heeft altijd de Mercedes-Benz 280 SL willen rijden. Helaas is dat haar niet gelukt…. “Maar mam wellicht als ik later groot ben.”

Ik was vijfendertig toen ik mijn eerste Mercedes kocht. En werd verliefd op de Mercedes G. Een vierkante, hoge auto die ook in het leger wordt gebruikt. Stoer, stevig en onverstoorbaar. Inmiddels rijd ik in m’n tweede G, moest helaas de vorige inruilen vanwege de milieuzones in Amsterdam. Elke dag wanneer ik naar haar toe loop, haar zie staan, haar start of mijn dak opendoe…. Denk ik wow, wat ben je toch mooi, stoer en elegant tegelijk. 

En dat hoge zitten? Ik kan je vertellen: dat geeft rust. Je ziet alles aankomen. Je voelt je krachtiger. Zelfverzekerder. De auto past niet alleen bij mijn stijl, maar ook bij hoe ik me wil voelen. Onafhankelijk en in control. Het geeft me een absoluut gevoel van vrijheid. 

Ik weet nog dat de oorlog in Ukraine uitbrak en ik dacht. Als je maar een goede auto hebt…. Maar daarnaast ben ik ook verliefd op het uiterlijk, zo strak stoer en authentiek. Wel gaat mijn voorkeur uit naar zwart. 

En heb ik sterk een vermoeden dat ik mijn zoon ook heb aangestoken. (Nu net zestien jaar) Ik denk dat hij straks ook graag de auto van zijn moeder wil lenen. Daar moet ik nog even over denken….., mijn moeder was daar groots in.

Mercedes is voor mij geen statussymbool. Het is een verhaal. Een herinnering. Een gevoel. Het staat voor wie ik was, wie ik ben en wie ik wil zijn. Voor kracht, stijl en trouw aan jezelf. Laat ik het zo zeggen: Mercedes en dan vooral de G is voor mij de perfect fit.